MENU

Forum - Na co komu lekki stopień?

Na co komu lekki stopień?

Na co komu lekki stopień?

Dwa lata temu dostałam lekki stopień. Teraz byłam ponownie na komisji, bo wzrok znów się pogorszył, ale nie przyznali mi umiarkowanego. Czy mając lekki stopień można na cokolwiek liczyć? Na jakieś zniżki? Na razie studiuję, to jeszcze na niektóre zniżki się łapię, ale jak skończę studia i będę już miała 26 lat, to czy to orzeczenie w ogóle  się przyda? Bo jak na razie widzę, że wszystkie dofinansowania, zniżki itp. należą się osobom z co najmniej umiarkowanym stopniem...:( Jak to jest?

Na co komu lekki stopień?

Nie wiem jak jest z lekkim dokładnie ale warto sprawdzić, ponieważ w wielu miastach orzeczenie o niepełnosprawnosci z powodu wady wzroku (róznie w róznych miastach zaleznie od stopnia) uprawnia do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską. Ja np w Katowicach jeżdżę sobie całkiem za darmo (z tym że mam umiarkowany ale to chyba bez znaczenia jest w moim mieście)

Mało tego osoba podróżująca ze mną też jeździ za darmo :)

PKP i niektóre PKS również przewidują 95% zniżki dla opiekuna (niestety, wtedy sama osoba niepełnosprawna ma tylko 37% zniżki)
Trzeba sprawdzać przepisy bo każde miasto ma inne ale ja nie tylko w Katowicach sobie tak jeździłam.

Na co komu lekki stopień?

Ja podrozowalam z lekkim stopniem z PKP i mimo, iz wedle przepisow powinnismy miec 37% znizke , to niektorzy z kontrolerow to negowali pokazujac mi jakies dziwne przepisy, ze tylko osoba uczaca sie do 16 (?) roku zycia z lekkim i symbolem na wzrok. Osobiscie nie lubie sie klocic, wiec przestalam kupowac znizkowe bilety.

Z lekkim na wade wzroku masz takze dofinansowanie do turnusow rehabilitacyjnych, szkiel do okularow oraz protez, epiprotez.

Masz znizke przy wyrobieniu paszportu.

Masz prawo korzystac z ubikacji dla osob niepelnosprawnych ( moze brzmi smiesznie, ale masz prawo ).

Wiecej korzysci nie znalazlam.

Niestety. 

Na co komu lekki stopień?