MENU

Forum - Prawo jazdy kat. B 2019 przy wadzie - 3

Prawo jazdy kat. B 2019 przy wadzie - 3

Prawo jazdy kat. B 2019 przy wadzie - 3

Witam,

 

wiem, że parę wątków na ten temat jest, ale chciałabym się dowiedzieć, jak wygląda sytuacja na rok 2019? 

 

Mam 30 lat. Utraciłam prawe oko w wyniku wypadku w wieku 5 lat. Aktualnie wada na lewe oko wynosi - 3. Jeżdżę skuterem od 3 lat do pracy i problemów z jazdą nie mam. Czy przy tej wadzie - 3 mam szansę na uzyskanie pozwolenia na prawo jazdy kat. B? 

 

Zaglądałam do rozporządzenia MINISTRA ZDROWIA z dnia 16 maja 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców:

 

"W przypadku stwierdzenia jednooczności można orzec brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami pod następującymi warunkami: 1) ostrość wzroku oka widzącego wynosi nie mniej niż 0,5 z korekcją; 2) pole widzenia oka widzącego powinno wynosić co najmniej 120○, a jego zakres powinien wynosić co najmniej 50○ na lewo i na prawo oraz 20○ w górę i w dół; w obrębie kąta 20○ od punktu fiksacji nie powinny występować żadne ubytki pola widzenia**); 3) od powstania jednooczności lub diplopii upłynęło co najmniej 6 miesięcy.  "

 

Pytanie: chcę iść do okulisty i uzyskać pozwolenie na prawo jazdy. Jak poprowadzić rozmowę, aby takie pozwolenie uzyskać? Jak rozumieć zapis z 0.5 korekcją? W okularach wszystko widzę.  

 

Pozdrawiam :) 

Re: Prawo jazdy kat. B 2019 przy wadzie - 3