MENU

Forum - Praca przy monitorze

Praca przy monitorze

Praca przy monitorze

Witam wszystkich,

Jestem z zawodu informatykiem, mam wadę wzroku, niedowidzenie na jedno oko, a na drugie mam małą wadę (jakieś +2). Mój problem polega na tym, czy istnieje jakaś podstawa prawna, żeby lekarz medycyny pracy ograniczył mnie w jakimś stopniu w pracy (przy monitorze). Szukałem już trochę, ale nie mogę znaleźć nic mającego moc prawną. Czy mogę pracować 8 h (bez ograniczeń), czy może 4 h i więcej nie, a może wcale?

 Z góry dziekuje za pomoc

Tomek

Praca przy monitorze

Cześć Tomku,

Ja mam wrodzone małoocze i na lewe oko nie widzę wcale. Też jestem z zawodu informatykiem (a właściwie nie do końca, bo przez orzeczenie lekarskie nie dopuścili mnie na informatykę, więc skończyłem produkcję oprogramowania - tu o dziwo już nie mieli zastrzeżeń, a wydział ten sam :) ) i gdy zaczynałem pracę jako programista, to też się bałem, że mi lekarz zacznie problemy stwarzać. Ale chyba nie ma jakiejś ustawy mówiącej, że nie i koniec. Jest to raczej sprawa indywidualna i zależy od stanu wzroku osoby. Ja na szczęście póki co, na zdrowym oku nie mam żadnej wady, żadnych szkieł nie noszę. Niedawno (po 3 latach pracy) miałem odnowić badania lekarskie, okulistka stwierdziła, że wszystko jest ok, jak zwykle pouczyła, że powinienem dbać o wzrok, nie siedzieć przed komputerem po 12h i takie tam... i wbiła w papier brak jakichkolwiek przeciwwskazań do wykonywanej pracy na następne 3 lata :). Dużo zależy od lekarza, mi przed maturą jedna pani doktor wpisała w orzeczeniu "max. 2h dziennie przed monitorem" - i tyle mi tym krwi napsuła, że ledwo się dostałem na uczelnię techniczną :(.

Pozdrawiam.

Praca przy monitorze

Dzięki za wypowiedź.