MENU

Forum - Jedno oczny od urodzenia

Jedno oczny od urodzenia

Jedno oczny od urodzenia

Witam mam 20 Lat i chciałbym się zapytać was już doświadczonych ludzi  w tych sprawach wiec mam kilka pytań;

1.Czy mogę się zapisać do  Polski Związek Niewidnych ?

2. Czy  mogę się starać o   grupę ?  czy coś tego typu ?

3.Jestem młody i nik z mej okolicy nie chce

mi pomoc czy coś się da zrobić mieć jakiś papier o niepełnosprawności  czy coś w szkole to mi powiedzieli ze to normalne i nic mi się nie należy może wy wiecie gdzie mam się zgłosi o jakieś rady czy coś bo jestem zielony :(  

Jedno oczny od urodzenia

możesz na pewno spróbować postarać się o tzn. rentę socjalną w ZUSie. idz do ZUSu i oni Cię tam pokierują. dadzą Ci odpowiednie formularze do wypełnienia i poinformują jakie dokumenty musisz zebrać. po złożeniu wszystkich dokumentów będziesz musiał stawić się na komisję i wtedy dowiesz się czy coś Ci się należy. nie masz nic do stracenia, a może akurat się uda.

z tego co mi wiadomo to powinieneś dostać tzn. stopień umiarkowany, teraz podobno już nie przyznają konkretnych grup. takie doszły mnie słuchy, ale ile w tym prawdy - nie wiem.

co do związku niewidomych to tu Ci nie pomogę... niestety nie wiem nic na ten temat. ja do niego nie należę, chodź też jestem jednooczna... w sumie nie interesowałam się tym nawet.

życzę powodzenia i daj znać, czy coś udało Ci się zdziałać. :]

Re: Jedno oczny od urodzenia


tola:

możesz na pewno spróbować postarać się o tzn. rentę socjalną w ZUSie. idz do ZUSu i oni Cię tam pokierują. dadzą Ci odpowiednie formularze do wypełnienia i poinformują jakie dokumenty musisz zebrać. po złożeniu wszystkich dokumentów będziesz musiał stawić się na komisję i wtedy dowiesz się czy coś Ci się należy. nie masz nic do stracenia, a może akurat się uda.

z tego co mi wiadomo to powinieneś dostać tzn. stopień umiarkowany, teraz podobno już nie przyznają konkretnych grup. takie doszły mnie słuchy, ale ile w tym prawdy - nie wiem.