MENU

Forum - Witam!

Witam!

Witam!

Witam Wszystkich!

Mam na imię Wiola i aktualnie 26 wiosen. W wieku 3 lat po poważnym wypadku straciłam wzrok w prawym oku ( ale na szczęście samo oko zostało). Oko doznało perforacji przez kapiszon i od razu po urazie zaczeło maleć. Byłam operowana przez Panią profesor Marię Formińską-Kapuścik w Katowicach i to właśnie tam uratowali mi gałkę oczną. Od tego czasu przez jakieś 10 lat nosiłam różne protezki na to oko, niestety stany zapalne stale wracały i były poważnym ryzykiem dla mojego zdrowego lewego oczka. Od 7 roku życia noszę okulary ponieważ w moim lewym widzącym oku została stwierdzona krótkowzroczność. Przynajmniej okulary mi pasują i już zdąrzyłam się do nich przyzwyczaić. Aktualnie nie zakładam na oko żadnych protezek, boje sie stanów zapalnych i tego jak protezki mogą teraz wpływać na moje życie. 

 Mam umiarkowany stopień niepełnosprawności a z zawodu jestem Technikiem Masażystą. 

Zdecydowałam się założyć tutaj konto, ponieważ nadal mimo 20 lat od wypadku nadal nie mogę poradzić sobie z tym że nie widzę jak każdy inny człowiek.  Mam nadzieje że tutaj, gdzie wszyscy mamy podobne historie, przeżycia i doświadczenia będziemy się wspierać w kryzysowych sytuacjach.

 

Przepraszam bardzo za błędy interpunkcyjne! :D

 

Pozdrawiam Serdecznie i liczę na odzew :)

 

Wiola

 

Witam!

Czesc Wiola mam pytanie a nie wiesz czy ja mam szanse zeby uzyskac tez lekki stopien niepelnosprawnosci moze? I o czego musialbyn zaczac? Pozdrawiam

Witam!


A jaką masz wadę/ uraz?  Teraz według prawa nie ma wprost sformułowanego żadnego katalogu schorzeń które kwalifikują się jako niepełnosprawność – to czy dostaniemy niepełnosprawnośc zależy tylko od Zespołu orzekania i Lekarza Orzecznika.